Videobellen als psycholoog: 3 tips voor online therapie

Ben je psycholoog en wil je jouw “cliënten ook online kunnen behandelen? Dan kun je ervoor kiezen om online therapie te geven middels videobellen. Als je dit nog nooit of maar weinig hebt gedaan, weet je misschien niet waar je op moet letten. Daarom geven wij in dit artikel drie tips voor de online psycholoog.

Tip 1: Zorg voor goed beeld en geluid

Als je met iemand gaat videobellen, is het natuurlijk belangrijk dat je beeld en geluid goed zijn. Besteed hier voordat je een nieuw gesprek in gaat altijd even aandacht aan. Test het even uit en kijk of je iets moet verbeteren. Eventueel kun je ook eerst even met een collega bellen om te checken of dit goed gaat.

 

Verder is het natuurlijk ook belangrijk dat je laptop straks tijdens de online therapie niet uitvalt. Zorg ervoor dat het apparaat voldoende opgeladen is of aan de oplader ligt. Zorg er verder ook voor dat de achtergrond rustig is en dat er weinig geluid om je heen is. Lukt het niet om het geluid in je omgeving te verminderen? Dan zou je ervoor kunnen kiezen om een headset te gebruiken.

Videobellen als psycholoog

Tip 2: Wees op tijd

Het is niet fijn voor je cliënt als jij te laat bent. Je cliënt kan dan gaan denken dat hij of zij misschien iets fout heeft gedaan. Zorg er dan ook voor dat je op tijd bent. Begin ruim op tijd (kwartier of half uur van tevoren) met het testen van je apparatuur, zodat je zeker weet dat je straks niet te laat bent door eventuele technische problemen.

Wees op tijd

Tip 3: Stuur je cliënt een reminder

Het is aan te raden om je cliënt vlak voor aanvang van de online therapie nog even een SMS of chatbericht te sturen. Eventueel kun je dit ook een paar dagen voor de afspraak doen. Zo voorkom je dat de cliënt het vergeet en niet komt opdagen. Dit zorgt over het algemeen voor een stuk minder no-shows. Werken in de zorg

Ongeluk gehad? Dit wordt verzekerd

Ongeluk gehad? Dit wordt verzekerd

Een ongeluk zit vaak in een klein hoekje. Het is in deze situatie fijn als je goed verzekerd bent. Daarnaast is het fijn om vooraf te weten waarvoor je wel en niet verzekerd bent. De kosten waar jij voor verzekerd bent, hangen erg af van de verzekering die je hebt. Zo kun je ervoor kiezen om vrijwel over voor verzekerd te zijn en een hoge premie te betalen. Echter kiezen de meeste mensen voor een basispakket en zijn zeer beperkt verzekerd.

 

De wettelijke aansprakelijkheidsverzekering

 

Wanneer je alleen een WA-dekking hebt, ben je niet verzekerd voor de schade die je aan je eigen auto rijdt. Jouw verzekering betaald alleen de schade die je bij een andere auto hebt veroorzaakt. Deze verzekering komt dus alleen in actie wanneer jij schade aan een ander veroorzaakt.

 

De WA+

 

Naast de standaard WA, bestaat er ook nog de WA+. De WA+ vult de standaard verzekering aan. Zo ben je bij een WA+ voor meer situaties verzekerd. Deze verzekering dekt bijvoorbeeld ook schade door brand, een aanrijding met wild en diefstal.

 

All risk verzekering

 

De WA verzekering zou je eventueel ook aan kunnen vullen met een all risk verzekering. Bij een all risk verzekering wordt niet alleen de schade bij een ander gedekt, maar ook de schade aan het eigen voertuig. Wel zijn er een aantal situaties die niet onder de all risk verzekering vallen. Hierbij kun je denken aan technisch mankement.

 

Zorg voor zekerheid en doe een berekening

 

Wanneer je een autoverzekering af wilt sluiten, is het goed om na te denken over met welke partij je in zee gaat. Daarnaast is autoverzekeringen bereken erg verstandig. Zo weet je wat je ongeveer per maand per verzekeringssoort kwijt zou zijn. Aan de hand hiervan kun je bekijken of het verstandig is om voor een all risk pakket te gaan, of om toch alleen een standaard wettelijke aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten.

Hoe door het ADHD Medication Maze te komen

Jarenlang heb ik geluisterd terwijl klanten me vertelden over hun uitdagingen om te worden gediagnosticeerd, alleen om hun hoop te vernietigen wanneer ze vastzaten in het doolhof van ADHD-medicatie. Wat is het ADHD-medicatiedoolhof? Het is die verwarde cyclus om ADHD-medicijnen opnieuw te laten vullen. Voorschriften die niet worden doorgegeven aan lokale apotheken of faxen die verloren gaan door online mailingsystemen voor medicijnen. Verdachte blikken van apothekers bij het ophalen van medicijnen. Weigering door verzekeringsmaatschappijen om te betalen voor voorgeschreven medicijnen. De talloze doodlopende wegen, terugtrekkende bewegingen, wendingen van het krijgen van een schriftelijk recept door het proces en het laten vullen. Het doolhof voor ADHD-medicatie is een frustrerend web waar zoveel mensen met ADHD vastlopen dat ze niet weten welke kant ze op moeten en helaas opgeven en nooit de kans krijgen om de mogelijke voordelen van ADHD-medicatie te ervaren.

In theorie zou het invullen van medicatievoorschriften gemakkelijk moeten zijn. In werkelijkheid gaat het zelden soepel. Laat me je vertellen over mijn eigen recente ervaring met het proberen om mijn medicijnen gevuld te krijgen. Ik weet dat velen van jullie zich zullen verhouden.

Ik belde om een ​​afspraak te maken en een maand later kwam ik binnen om naar mijn arts te gaan, die me na 25 minuten wachten en een afspraak van 10 minuten mijn medicijnen voorschreef. Toen ik de kliniek verliet, kreeg ik te horen dat er een kortetermijnrecept van 14 dagen naar mijn plaatselijke apotheek zou worden gebeld en dat er een e-mail / fax naar Express Scripts zou worden gestuurd, mijn postorderapotheek. Okidoki.

Niet zo slecht. Behalve (u zag dit aankomen, nietwaar?) Is een plan slechts zo goed als de uitvoering ervan.

De volgende dag belde mijn lokale apotheek-autoresponder (leuke functie trouwens) om me te laten weten dat mijn tijdelijke medicijnen voor de korte termijn klaar waren om opgehaald te worden. Ik was aangenaam opgelucht en enigszins verrast dat het zo ongecompliceerd was geweest. Makkelijk peazy, dacht ik. Ik zal ze ophalen op weg naar het vliegveld en voor de zekerheid 15 minuten extra toestaan.

Zie je waar dit heen gaat, toch?

Ik kwam ruimschoots bij de apotheek aan, in een poging vertrouwen te hebben in het systeem … nadat ze hadden bevestigd dat mijn recept klaar was om opgehaald te worden, toch? Ik wachtte geduldig in de rij voor de twee mensen voor mij om hun recepten op te halen en een apotheek te laten consulteren … do dee do … geen zorgen, genoeg tijd.

Mijn beurt. Ik stapte op, gaf de apotheker mijn naam en ze draaiden zich om om mijn recept te pakken. De apotheker legde twee tassen op het aanrecht, belde me op … mijn kosten waren minder dan $ 10 dollar … Yay! Woo Hoo … vrolijke dans. Ik schold mezelf zelfs uit omdat ik betwijfelde of alles zou lukken.

En dan…

Wacht even. Ik had drie recepten. ‘Hallo meneer Apotheekman, ik zou vandaag drie medicijnen moeten hebben … er zijn er maar twee.’

Op dit punt had ik nog steeds hoop … ik wilde vertrouwen op dit “vul een pillensysteem” en toen hoorde ik die noodlottige woorden … “De dokter heeft drie medicijnen opnieuw besteld, maar de XYZase wordt pas gedekt door uw verzekering tot de eerste van volgende maand. “

3 Oorzaken van fouten in medische interpretatie

Wat medische interpretatie betreft, kan men ervan uitgaan dat het alleen een woord hoort en interpreteert in een andere taal die vereist is, nee, het medische veld is te technisch als het gaat om het bieden van tolkdiensten voor artsen en patiënten, omdat het allemaal gaat om het omgaan met levens en de gezondheid van individuen. Er is te veel zorg nodig bij het interpreteren van medische jargons, terminologieën in een doeltaal.

De belangrijkste oorzaken van medische fouten

Laten we de belangrijkste oorzaken van medische fouten bekijken en bespreken tijdens de interpretaties door de medische tolken.

Culturele overtuigingen en traditie; de meeste culturen zijn te gecompliceerd, wat van invloed is op de medische dienstverlening in dergelijke gemeenschappen, dus om medische diensten te verlenen in een dergelijke gemeenschap moet u ervoor zorgen dat u medische vertalers en tolken krijgt die zich kunnen houden aan de culturele overtuigingen en regels in die gemeenschap, omdat zij weten hoe om te gaan met hun culturele overtuigingen. Sommige culturen en overtuigingen staan ​​niet toe dat vrouwen toespraken houden in het openbaar; wanneer u een medische kliniek in een bepaalde gemeenschap runt, moet u weten hoe hun culturele overtuigingen en normen van dien aard zijn dat het gemakkelijker wordt om tolkdiensten te verlenen, als u dat niet doet, maakt u mogelijk fouten die uiteindelijk medische fouten in de medische wereld kunnen veroorzaken interpretatie.

Als familieleden worden gebruikt als vertalers en tolken, is dit ook te gevaarlijk. Vanwege de angst om te betalen voor professionele medische tolken of vertalers, kunnen medische dienstverleners hun toevlucht nemen tot het gebruik van familieleden van de patiënt of de verzorgers van de patiënt, die mogelijk vloeiend Engels spreken om medische zorg te verlenen. interpretatie, aangezien we allemaal weten dat vloeiend Engels niet voldoende is voor iemand om medisch vertaler of tolk te zijn, kan een verzorger vanwege de technische aard van medische terminologieën medische terminologieën niet nauwkeurig interpreteren vanwege gebrek aan kennis hierover, laten we veronderstel dat je geen kennis hebt op medisch gebied, en je krijgt de opdracht om te interpreteren, de dokter noemt een verklaring waarvan je nog nooit van hebt gehoord in het leven, kun je die verklaring begrijpen en interpreteren in een lekentaal?

Bij het gebruik van clinici die de basisvaardigheden in vreemde talen hebben om met patiënten en artsen te communiceren in plaats van met gekwalificeerde medische tolken, kunnen medische dienstverleners hun toevlucht nemen tot clinici die mogelijk een beetje kennis hebben van een bepaalde taal die de patiënt begrijpt. Voor medische interpretaties zijn vloeiende moedertaalsprekende medische tolken en vertalers van de betreffende taal nodig om accuraat te zijn, maar omdat een arts die een Japanse spreker is, een beetje Frans kent, wordt gegeven om op te treden als tolk tussen de arts en de Franstalige patiënt, er is geen enkele manier waarop interpretatie vrij zal zijn van een verkeerde interpretatie van sommige woorden.

Fysiotherapie Haarlem

Medical Assistant Career – Deuren openen voor een beroep in de gezondheidszorg

Medical Assistant Career – Deuren openen voor een beroep in de gezondheidszorg.

De carrières van Medical Assistant verzamelen vraag in de achtergrond van een wereldwijde hausse in de gezondheidszorg.
Een medisch assistent is in wezen een zorgprofessional met meerdere verantwoordelijkheden en vaardigheden die nodig zijn om hetzelfde uit te voeren. Zowel administratieve als medische taken die niet veel medische vaardigheid behoeven, vallen onder de ambitie van een medisch assistent.

Medische assistenten zijn onmisbaar in elke moderne zorgpraktijk. Betrokken bij artsen, podotherapeuten, chiropractors en andere gezondheidswerkers. Medisch assistenten zorgen voor de complexiteit van het verlenen van medische diensten.

 

Door administratieve en andere verantwoordelijkheden te vervullen, maken medische assistenten het voor de beoefenaars gemakkelijker om zich te concentreren op het behandelen en behandelen van patiënten.

Medisch assistenten voeren uiteenlopende administratieve, laboratorium- en klinische taken uit in verschillende zorginstellingen.

Medisch assistenten worden vaak gezien als generalisten die zich met veel aspecten van de medische professie bezighouden, maar zich daarin niet specialiseren.

Een gedetailleerd overzicht van de activiteiten van een medisch assistent wordt hier gegeven:

Administratieve taken:

Algemene administratie met dagelijkse activiteiten en andere taken. Deze omvatten:

Communicatie – zowel intern als extern en kantoorcorrespondentie.

Patiëntwelzijn – bijhouden van patiëntendossiers, verzekeringsformulieren, plannen van afspraken, regelen van ziekenhuisopname.

Facturering en boekhouding.

Zorg voor medische en medicijnvoorraden.

Klinische taken:

Klinische taken vereisen discrete handvaardigheid en gezichtsscherpte. Een medisch assistent moet de arts ondersteunen bij het volgende:

Vitale functies opnemen.

Patiënten voorbereiden op onderzoek, behandelprocedures uitleggen aan patiënten.

De arts bijstaan ​​tijdens het onderzoek.

Patiënten instrueren over medicijnen en speciale diëten.

Bereiding en toediening van medicijnen.

Laboratoriumtaken:

Laboratoriumtaken omvatten:

Verzameling en bereiding van laboratoriummonsters.

Basislaboratoriumtests uitvoeren op het terrein.

Bloed afnemen, patiënten voorbereiden op röntgenfoto’s, elektrocardiogrammen maken, hechtingen verwijderen en verband verbanden.

Verwijdering van besmette benodigdheden en sterilisatie van medische instrumenten.

Medisch assistenten werkzaam bij kleine medische outfits kunnen zowel administratieve als klinische taken uitvoeren en rechtstreeks rapporteren aan de officemanager of de gezondheidsdeskundige.

Vitaliteitscoach van Vitality Control